• وبلاگ : حكومت اسلامي
  • يادداشت : كلمات امام
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام

    راجع به منكرين راهي نمي شناسيد كه هتاك را كمي از هتاكي دور سازد زيرا وقتي به چنين اشخاصي پاسخ داده نشود تعدادي را از دين خارج ميكنند اگر شده به صورت ناشناس جوابي در خور بدهيداگر صلاح ميدانيد

    يا حق

    پاسخ

    پاسخ مطالب شما را در يادداشت (ادامه بحث در باب دموكراسي و اسلام) http://velayatefaghih.parsiblog.com/179269.htmداده ام

    باتوجه به قاعده به کار رفته در کلام شما مي توانيم به سخنان وسيره امام خميني استناد کنيم زيرا سخنان ايشان ممکن است از موضع ولايت وحکم نباشد چون امام وولايت گرچه مي توانند برمبناي حکم عمل کنند ولي مامور به آن نيستند آيا مگر امامان ماچنين کردند که ولايت چنين کند او رهرو امام معصوم است تمام امامان درامور جاريه عمل به ظاهر مي کردند مگر در امور خاص مثل احتجاج.

    راجع به حکم شما مي دانيد وبنده نيز که حکم از جانب خداوند عطيه مي شود به هرآنکس که مي خواهد وبه مراتب اکتسابي نيست مثال طالوت وداود نبي گر چه بحث حکم وفهم آن از مباحث مخصوص خواص شيعه است مثل اينکه قائل باشيم به اينکه تعبيرخواب حضرت يوسف از جنس حکم بودونظاير آن آيا ما مجاز هستيم همه امور ساطع شده از ولي فقيه را از جنس حکم بدانيم در کجا اين مجوز داده شده است جايي که امام معصوم مامور به ظاهر است ولي فقيه به طريق اولي موظف به آن است.گر چه بنده قائلم به اينکه امام خميني حکم ميکرد ومي شد

    با ديدگاه شما به اين سئوالات چگونه بايد پاسخ گفت؟

    راي به نظام تشکيل مجلس رياست جمهوري قانون اساسي و.....

    تنفيذ حکم رياست جمهوري بني صدر از طرف امام

    حکم نخست وزيري به مرحوم بازرگان (ليبراليست)از جنس چيست

    ايا مجلس خبرگان براي نظارت بر حسن اجراي حکم تشکيل شده يا نظارت برعملکرد رهبري

    مجمع تشخيص مصلحت براي چه منظوري است (مصلحت نه حقيقت ويااصول)

    همه اينها براي اجراي بهتر دموکراسي است نه حکومت

    بار ديگر اين نکته رايادآور مي شوم در زمان راي گيري براي نظام امام بارها تاکيد کردند جمهوري اسلامي نه يک کلمه کم ونه يک کلمه بيش

    اميدوارم پرداختن به موضوعات متنوع که هريک مجال بيشتري را مي طلبيددر سطوري کم موضوع را غامض نکرده باشد موفق باشيد

    باعرض سلام و ادب

    اول روشن گردد نمي خواهم وارد بحث کلامي شده ومبنا را به بحث بنشينم ولي با اجازه شما بنده با اين نحو نگرش به مقوله حکم موافق نيستم سلوک امام نشان داد او در پي ايجاد روشي براي حکومت بود ومي دانست کسي پس از او داراي حکم نيست (اصلاح قانون اساسي وتهيه متمم)در بحث ولايت فقيه در زمان متمم قانون اساسي همه شنيديم که امام فرمود از اول مخالف شرط اجتهاد وزعامت براي ولي فقيه بودم ولي گوش نکردند!!

    فرموده بوديد" منظو رمااز حکومت اسلامي نظام جمهوري اسلامي برمبناي ولايت فقيه است وچون دمکراسي راچيزي موهوم ....."!! برادر عزيز دموکراسي يعني طلب آرامردم براي تعيين شخص يا اشخاصي جهت اداره امور (مربوط به حکومت) بااين تعريف جمهوري اسلامي بدون دموکراسي بي معني است اين چه جمهوري است که راي مردم موهوم است ؟؟

    شايد مبناي عمل کساني که در شمارش آراي انتخاباتي دخل وتصرف ميکنندآنهم شايد به قصدقربت همين ديدگاه باشد

    اولين بار بحث ولايت فقيه درسطح عموم در حوزه ها توسط چه کسي تدريس شد اگر کساني از اسلاف روحانيت حکم نموده اما احدي بحث ولايت فقيه را پيش نکشيده پس قبول کنيد نظريه پرداز ايشان است

    در زمان امام حسين(ع) نيزحکم راي جاريست مگر نه اين که به گواه تاريخ امام حرکت نمودند زيرا ازسوي مردم کوفه هزاران دعوت نامه(بخوانيد راي )داشتند کما اينکه در کربلا وقتي راه رابسته ديدند فرمودند مرا دعوت نموديد آمدم حال اگر نمي خواهيد بر ميگردم ازاين نيز مانع شدند

    حضرت امير(ع)وآن سکوت وخانه نشيني طولاني پس از رحلت پيامبر(ص) مگر نه به خاطر عدم بيعت مردم باايشان بود. چطورحکومت ايشان که موردغصب قرار گرفت تا زمان رجوع مجدد مردم براي بيعت پاسخ سکوت گرفت وپس از آن به حکومت باز گشت ايا اين معنايي غير از راي ملت دارد اصولا گرجه امام هميشه امام است حتي اگر ماموم نداشته باشد اما ابزار حکومت ومشروعيت آن پس از خدا راي مردم است